torstai 27. elokuuta 2015

Mantelikuskus ja jauhelihapuikulat



Mä oon tutustunu viime aikoina mahtaviin kastikkeisiin joita aion testata joihinkin tekemiini ruokiin. Oon dippinä käyttäny aiemmin. Jos käytät valmiskastikkeita, miks käyttäsit soopaa, kun tarjolla on huippuja.



Näit voi käyttää todella monin tavoin. mä päätin nyt tehdä ekaks kuskusii...


Keitin ensin porkkanaa, myskikurpitsaa, kesäkurpitsaa, sipulii ja parsakaalii. Aika pehmeiks mausteliemessä.



Paahdoin mantelit ja lisäsin öljyyn harissaa.


Valmistelin kuskusin pohjaan sipulia ja lehtikaalia.


Tein puol vuotta sitten suolasitruunoita, joista puolikkaan kuoret kuutioin mukaan.



Pyöräytin jauhelihapuikulat valmiiks.


Salaattiin pilkoin aineet.


Ulkogrillissä paistetut.


Sairaan hyvää. Meitä oli neljä maistelemassa ja testaamassa, että mitkä soosit sopii parhaiten. Kaks kaks tilanne päättyi niin, että Dark Roast ja Beer´n ´chili sopi parhaiten tähän ruokaan. Mä olin Dark Roastin kannalla.


Ja kaikkihan sopii dippailuun. Mun ehdoton suosikki on Xocomole.



Tytär anto ihanan kylmän kahvin reseptin. Tätä kahvia maisteltiin kuin parasta viiniä.
Eli, laita kahvipuruja 1 osa ja 4 osaa kylmää vettä. Jätä jääkaappiin tai huoneen lämpöön 12- 24 tuntii. Suodata sideharson tai vast. läpi pari kertaa. Säilyy jääkaapis 2 viikkoo, jos säilyy...



Eilen kun tein avocadomehua, niin keksin sellasen jutun, et kun tykkäsin juomasta ja Xocomolesta niin miksen kokeilis niit yhdessä, ja täähän on HITTITUOTE. Ei todellista, ja jäämurskaa vielä sekaan.




Resepti kuskusille

4 dl kuskus suurimoita
4 dl kuumaa vettä (kasvislientä jossa keitit vihannekset)
ripaus harissaa
paahdettuja manteleita
lehtikaalia pienittynä
sipulia
minttua
persiljaa
suolasitruunaa

Resepti jauhelihapuikuloille

400 g naudan jauhelihaa
garam masalaa
oreganoa
suolaa
chiliä
minttua
valkosipulia
kanelia
harissaa

Juomaresepti edellisessä postauksessa + Xocomolea













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti